איך לבחור עורך דין פלילי?

עורך דין פלילי אלון ארז
עורך דין פלילי אלון ארז
צחי ששון

כשאדם מוצא את עצמו מתמודד עם חקירה פלילית או חשוד בעבירה פלילית, אחת ההחלטות החשובות ביותר שעליו לקבל היא בחירת עורך דין פלילי מתאים. חקירה משטרתית והליך משפטי יכולים להיות מצב  מורכב ומלחיץ – עורך דין מיומן בעל ניסיון רב יכול להוות את ההבדל בין זיכוי לבין הרשעה חמורה.

ניסיון ומומחיות

עורך דין פלילי טוב צריך להיות בעל ניסיון רב בתחום הפלילי ולנהל תיקים דומים למקרה שלך. עליך לוודא כי עורך הדין טיפל בעבר בעבירות כגון עבירות סמים, עבירות אלימות, עבירות מין, או עבירות כלכליות, בהתאם לנסיבות המקרה שלך. חשוב לוודא שלעורך הדין יש ידע בנושאים כמו חקירת משטרה, חקירות מחלקי מודיעין, וחקירות כלכליות. ידע זה הוא הכרחי להצלחת ההגנה.

היכרות עם המערכת המשפטית

עורך דין פלילי מיומן יכיר היטב את המערכת המשפטית המקומית ואת הפרוצדורות המשפטיות הנוגעות לעבירות פליליות. הכרת בתי המשפט, השופטים וההליך המשפטי מהווה יתרון משמעותי להליך המשפטי. חשוב גם לשים דגש על היכרותו של עורך הדין עם גורמי אכיפת החוק כמו המשטרה, שכן ניהול נכון של חקירת המשטרה עשוי לשנות את מהלך התיק.

זמינות ותשומת לב אישית

כאשר מדובר בעבירות פליליות, התקשורת בין הלקוח לעורך דינו חייבת להיות כמה שיותר שוטפת ומהירה.

מרוץ הזמן משחק תפקיד משמעותי וקריטי ואסור לבזבז זמן מיותר. עורך דין זמין, שמגיב במהירות לפניות ומעדכן את הלקוח בכל שלב בתהליך, יסייע רבות בהתמודדות עם ההליך המורכב. נוסף על כך, יש לבדוק אם עורך הדין מלווה את הלקוח באופן אישי, או שמא ישנה העברת התיק לעורך דין זוטר.

יחס אישי והבנה פסיכולוגית

חשוב מאוד לבחור עורך דין פלילי שיודע לגלות אמפתיה, ומסוגל לסייע לך להתמודד עם הלחץ הנפשי הנובע מהתהליך המשפטי ואף להסביר לך כל שלב של ההליך בצורה בהירה ומובנת. מעבר לידע המשפטי והמקצועי, על עורך הדין להיות קשוב וללוות אותך בתהליך בחוכמה ובסבלנות. התמיכה הרגשית חשובה לא פחות מהכישורים המשפטיים, שכן עבירה פלילית יכולה להיות משבר אישי גדול.

מוניטין והמלצות

המלצות ממכרים או ביקורות באינטרנט יכולות לספק תובנות חשובות לגבי מקצועיותו של עורך הדין. מוניטין טוב מעיד על לקוחות מרוצים ועל הצלחות בתיקים קודמים. ניתן לבדוק גם אם עורך הדין פרסם מאמרים מקצועיים, הופיע בתקשורת כגורם מומחה בתחום הפלילי ולבחון פסקי דין בהם הוא לקח חלק, מה שמוסיף לאמינותו ולמעמדו המקצועי.

עלויות ותנאי תשלום

היבט חשוב נוסף שיש להתייחס אליו הוא שכר הטרחה של עורך הדין. מחירי עורכי הדין הפליליים יכולים להשתנות בהתאם למורכבות התיק ולניסיונו של עורך הדין. רצוי לבדוק את תנאי התשלום והאם קיימת אפשרות לפריסת תשלומים. עם זאת, אין לבחור עורך דין אך ורק על פי המחיר הנמוך ביותר, אלא לשים דגש על יכולותיו, ניסיונו והצלחותיו בעבר.

לסיכום, בחירת עורך דין פלילי היא החלטה מכריעה שיכולה להשפיע רבות על תוצאת ההליך המשפטי שלכם. עליכם לוודא כי עורך הדין שתבחרו הוא בעל ניסיון, זמינות, יחס אישי ומוניטין טוב. השקעה בעורך דין מיומן ואיכותי תספק לכם את ההגנה הטובה ביותר ותשפר את סיכויי ההצלחה שלכם במשפט.

שתפו בקליק
תמונה של עורך דין אלון ארז
עורך דין אלון ארז

בוגר תואר ראשון ושני במשפטים מטעם הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב . מאז שנת 2009, עו”ד ארז חבר בלשכת עורכי הדין של מדינת ישראל ובנוסף מחזיק באישור מטעם בית המשפט העליון לשמש כסנגור צבאי.

את ניסיונו העשיר והידע המשפטי הרחב רכש עורך דין ארז במסגרת ייצוגם המוצלח של מאות לקוחות מרוצים בבתי המשפט השונים.

להמשך קריאה
אולמרט בעליון

בתחילת השבוע החליט נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, כי מורשעי "פרשת הולילנד" ובהם ראש הממשלה לשעבר, מר אהוד אולמרט, לא יתחילו את ריצוי

קרא עוד »
הברחת סמים מחו"ל

אם חשבתם להבריח סמים לישראל בשל "הקלות שבדבר" כדאי שתשקלו שוב את הנושא, שכן המפרים את פקודת הסמים המסוכנים האוסרת על יבוא וסחר בסמים לישראל,

קרא עוד »